Pablo Farías

  • Assistant Professor
    Academic Training
  • Doctor en Gestión y Administración de Empresas, Universidad de Valladolid, España.
    Master in Finance , Universidad de Chile, Santiago, Chile.
    Business Administration (Commercial Engineer), Universidad de Chile, Santiago.

Publications in Magazines with Editorial Committee
2023 / Understanding online retail brand equity: a cross-cultural perspective / Journal of Services Marketing - Vol. 37, No. 4
2022 / The impact of discount appeal of food ordering application on consumer satisfaction in Southeast Asia / Journal of Eastern European and Central Asian Research - Vol. 9, No. 6
2021 / Identifying the factors that affect the knowledge of mortgage loans' total cost / International Journal of Bank Marketing - Vol. 39, No. 1
2020 / The Use of Fear versus Hope in Health Advertisements: The Moderating Role of Individual Characteristics on Subsequent Health Decisions in Chile / International Journal of Environmental Research and Public Health - Vol. 17, No. 23
2019 / Determinants of the knowledge of the total cost of consumer loans / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - Vol. 32, No. 1
2018 / The effect of advergames, banners and user type on the attitude to brand and intention to purchase / RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios - Vol. 20, No. 2
2017 / Endowment Effect in Latin America: Experimental Evidence / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 24, No. 2
2017 / Identifying the factors that influence eWOM in SNSs: the case of Chile / International Journal of Advertising - Vol. 36, No. 6
2017 / The Determinants of Knowledge of the Total Cost of Cash Advances / TRIMESTRE ECONOMICO - Vol. 84, No. 336
2017 / A new model for measuring salesperson lifetime value / JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING - Vol. 32, No. 2
2016 / Consumer preferences using the maximum difference method / RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 56, No. 2
2016 / Measurement and graphic representation of cultural distances between Latin American countries / Convergencia-Revista de Ciencias Sociales - Vol. 23, No. 70
2016 / Las preferencias del consumidor usando el método de máximas diferencias / RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 56, No. 2
2015 / El efecto de la fonética sobre las marcas / Revista ANDA: Marcas y Marketing -
2015 / Segment disclosures under IFRS 8's management approach: has segment reporting improved? / REVISTA ESPAÑOLA DE FINANCIACIÓN Y CONTABILIDAD - Vol. 44, No. 2
2015 / La efectividad de la Publicidad Oposicional / Estudios Gerenciales - Vol. 31, No. 134
2015 / Determinants of the success of global and local brands in latin america / RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 55, No. 5
2014 / Divulgación del valor en riesgo(VaR) previo a la crisis en el sector bancario español / Ad-minister : Revista escuela de administración - No. 25
2014 / Estrategias de Marketing utilizadas por las empresas Chilenas para incrementar el Valor de los Clientes / Cuadernos de Administración (UniValle) - Vol. 30, No. 51
2014 / Business group characteristics and firm operating performance: Evidence from Chile / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - Vol. 27, No. 2
2014 / Salesperson CLV orientation's effect on performance / JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - Vol. 67, No. 4
2013 / Store Price Promotion Strategies: An Empirical Study from Chile / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - Vol. 26, No. 3
2012 / AFP Innova: competing in a tender for new affiliates / Emerald Emerging Markets Case Studies - Vol. 2, No. 7
2012 / Comparative advertising effectiveness in Latin America: Evidence from Chile / INTERNATIONAL MARKETING REVIEW - Vol. 29, No. 3
2011 / Store Brand and National Brand Promotions Attitudes Antecedents / JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - Vol. 64, No. 3
2009 / Desempeño operacional posterior a la IPO de las empresas chilenas / TRIMESTRE ECONOMICO - Vol. 76, No. 303
2009 / Endowment Effect ¿Ficción o realidad?
2008 / Un análisis a los atributos relevantes de los mercados de las pulgas para los compradores: Evidencia desde América Latina / Revista de Ciencias Sociales - Vol. 14, No. 3
2008 / Customer Retention and Price Matching: the AFPs case / Journal of Business Research - No. 6
2008 / Fidelizando a los compradores: proveedores v/s supermercadistas / Vol. 10, No. 4
2008 / Las Distancias Culturales son Estables a través de las Décadas / Vol. 10, No. 4
2007 / Cambios en las distancias culturales entre países: un análisis a las dimensiones culturales de Hofstede / Opcion - Vol. 23, No. 52
2007 / Similitudes y diferencias en las causas psicográficas de la lealtad a la marca de producto y la fidelidad al supermercado / Cuadernos de Administracion - Revista Javeriana - Vol. 20, No. 33
2007 / La Cultura Nacional y Su Impacto en los Negocios: El Caso Chileno / Estudios Gerenciales - Vol. 23, No. 105
2007 / Cuantificación de las distancias culturales entre países: Un análisis de Latinoamérica / Cuadernos de Administracion - Revista Javeriana - Vol. 20, No. 33
2007 / La Efectividad de la intensidad de la Comparación y el tipo de anunciante en la publicidad / Vol. 9
2007 / Determinantes de la compra de marcas privadas / Revista de Ciencias Sociales - Vol. 13, No. 2
2006 / Marcas Privadas y la Copia en el Etiquetado a las Marcas Nacionales / HITOS DE CIENCIAS ECONOMICO ADMINISTRATIVAS - Vol. 12, No. 32
2006 / Riesgo Percibido y la Actitud hacia las Marcas Privadas. Percived risk and attitudes toward private labels / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - No. 37
2006 / Analizando la Compra de Marcas Privadas: Evidencia Empírica desde Chile / Estudios Gerenciales - Vol. 22, No. 101
2005 / Efecto de las características psicográficas en la intención de compra de marcas privadas en Chile / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 12, No. 2
Book Chapters
Academic/Professional meeting Proceedings
2016 / Endowment Effect in Latin America: Empirical Evidence and Implications
2010 / In-Store Price Knowledge of Hypermarket Shoppers
2008 / Retailers Price Promotion Strategies
2007 / Operating Performance of Business Groups: Evidence from Chile
2006 / Riesgo Percibido y la Actitud con respecto a las Marcas Privadas
Columna de Opinión
Academic/Professional meeting Presentations
2016 / Los determinantes del conocimiento del costo total de los avances en efectivo
2016 / Determinants of knowledge of the total cost of personal loans
2016 / Determinants of perceived and actual knowledge of personal loan´s total cost
2016 / The impact of online hotel reviews on consumers responses: An examination across genders in a collectivistic country
2016 / Determinants of Travelers´adoption of information from online reviews
2016 / Identifying drivers of actual and perceived knowledge of mortgage loan´s total cost
2015 / The impact of online hotel reviews on consumer responses: An examination across genders in a collectivistic country
2015 / Determinants of Price knowlegde for financial products: The AFPs case
2014 / Does puffery deceive in Chile
2014 / The effectiveness of environmental information in Latin America: Evidence from Chile
2014 / La efectividad de la publicidad oposicional
2014 / Use of Facebook and the Formation and Maintenance of Social Capital: Evidence from Latin America
2014 / ¿Cómo las grandes marcas obtienen información para personalizar las comunicaciones de marketing?: un análisis de contenido del proceso de registro en los sitios web.
2014 / Publicitar en Internet: ¿Banners o Advergames?
2011 / Can Comparative Advertsing Be Effective in Chile
Competitive Research Awards Received
2020 / Communicating family identity through the web to improve consumer attention, brand attitude, and purchase intention
Cases Studies (Editorial)
Competitive Research Awards Received